Prima reacție a României în scandalul Volkswagen

Prima reacție a României în scandalul Volkswagen
Publicat: 25/09/2015, 20:01

„Am hotărât cu ministrul Transporturilor ca specialiștii din interiorul ambelor ministere să se întâlnească. Ieri /joi, 24 septembrie 2015, n.r./, am convocat la sediul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor o întâlnire între specialiștii Autorității de mediu și cei ai Registrului Auto Român. La discuții au mai participat președintele ANPM, Toma Petcu, și comisarul general al Gărzii Naționale de Mediu, Florin Diaconu, cât și directorul general al Registrului Auto Român, George Adrian Dincă.
Întâlnirea a fost organizată pentru a se stabili care sunt acțiunile pe care statul român ar trebui să le întreprindă în privința acestui caz. Specialiștii au stabilit că vor pune bazele unui Grup mixt de lucru, în care să fie implicați atât specialiștii RAR, cât și cei ai Agenției Naționale de Protecție a Mediului și Gărzii Naționale de Mediu. În același timp, ministrul Transporturilor a solicitat deja Autorității de omologare germane clarificări pe această temă. Prin urmare, în funcție de rezultatele Grupului mixt de lucru, dar și în funcție de răspunsul pe care îl vom primi din partea autorității de omologare germane, statul român va decide care sunt măsurile legale care trebuie impuse”, a afirmat Gavrilescu, potrivit Agerpres.
Ministrul Mediului a adăugat că, în perioada următoare, va fi stabilită componența Grupului mixt, entitate ce poate fi înființată fie printr-o decizie a Guvernului, fie printr-o decizie inter-ministerială.
„Nu știm când ar trebui să vină răspunsul din partea autorității de omologare germană. Bănuim că deja autoritatea este asaltată de solicitări pe acest subiect din partea statelor membre ale Uniunii Europene. Grupul mixt de lucru poate fi înființat fie printr-o decizie în Guvern, fie printr-o decizie inter-ministerială, depinde ce cale se va alege. Grupul va începe să funcționeze cel mai probabil de săptămâna viitoare când specialiștii se vor întâlni pentru a stabili componența Grupului. Vom vedea exact care va fi procedura de lucru, în funcție de ce ne vor spune specialiștii. Din punctul nostru de vedere suntem pregătiți, facem monitorizări permanente”, a precizat oficialul.
În privința unei eventuale modificări a taxei auto, ministrul Mediului a subliniat că „este extrem de prematur să vorbim până nu avem toate informațiile”.
„Nu vreau să intrăm pe un teren al speculațiilor. Mai întâi de toate trebuie înființat Grupul de lucru mixt, iar în funcție de rezultatul analizei putem decide ce avem de făcut mai departe”, a spus ministrul Mediului.
Comisia Europeană a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigații la nivel național cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă și cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare — n. r.).
Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O profesoară va sta la închisoare 13 ani după ce s-a aflat ce i-a făcut...
Imagini şocante cu Carla’s Dreams: 'Spart de drogat la concert'. FOTO
FOTO. Cum arată blonda care l-a asaltat pe fiul celebrului milionar român
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
GALERIE FOTO Comoara din pădure: o femeie a descoperit într-un hambar abandonat 50 de mașini...
MEGA-BOMBĂ! Cristina Cioran e însărcinată cu Alex Dobrescu
Vlad Ciurea, despre cel mai sănătos îndulcitor. Este mult mai bun decât zahărul și mult...
Primarul din Cernavodă, luat la bătaie în plină stradă de preotul din oraş şi de...
VIDEO Detalii șocante după uciderea fetiței de 8 ani din Botoșani. De ce s-a întors...
A fost prins suspectul în cazul uciderii Mariei, fetița din Botoșani găsită moartă într-o lizieră...
Vântul le-a dezgolit pe divele din România! Nu au avut nicio şansă în faţa naturii!...
Simptomele unui ambreiaj defect. Cum îți dai seama dacă ambreiajul trebuie aerisit?
Comisia Europeană: Cote d'Or, Milka, Oreo, Ritz, Toblerone s-au vândut la preţuri mai mari în...
A fost găsită o planetă ca Pământul ÎN OGLINDĂ! Ar exista VIAȚĂ AICI
S-a dus cel mai generos actor. ZI DE DOLIU în România: "Era penultimul mohican din...
Prințul Harry și Meghan Markle. Blestemul lăsat în urma lor
Cum sună live vocea Cleopatrei Stratan la vârsta de 21 de ani, cu piesa Ghiță....
VIDEO Cine a ucis-o pe Maria, fetița de 8 ani din Botoșani? Unchiul fetei, în...
Cum l-a cunoscut Maria Constantin pe Marcel Toader și cum avea acesta să o ajute...
Imagini rare cu Mădălina Ghenea din adolescență. Dovada supremă că a fost de-o frumusețe răpitoare...
BANCUL ZILEI. Ora de fizică. Profesoara îi întreabă pe elevi de unde vine curentul. Doar...
Croatul Ante Pavelic, întemeietorul și ideologul Ustaše. Politician, avocat, nazist, criminal de război, consilier al...
×